… si a aparut dupa anul 1500 si urmele ei nu se mai cunosc.

De-a lungul secolelor au existat in zona celor doua Timisuri mai multe biserici catolice. Urmele unora le-am identificat si noi ocazional… deci nu scriem ceva despre ce am citit nu stiu pe unde si preluam de la altii. In baza unor documente, scrisori etc, am ajuns la concluzia cu… mai multe biserici cat si la amplasamentele acestora.

Cea mai veche urma descoperita de noi, apartine unei biserici catolice atestata documentar in jurul anului 1700. Nu stim ce s-a intamplat cu ea, in ce conditii a fost distrusa si mai ales cand? Poate pe la 1900. Ne-am propus sa cercetam aceste aspecte in 2017, acum ne concentram pe aparitia celor doua carti, la care am mai facut referire.

La inceput de noiembrie mergeam spre Brasov si cum ma uitam pe geam numai ce vad ca sapau unii un sant pentru cabluri sau conducte. Nu sapau oriunde ci chiar acolo unde pozitionasem eu prima biserica, aceea de la 1700. Era o ocazie de a-mi dovedi ca nu ma inselam. Zapacit de ce se intampla si fiind in viteza, mi s-a parut ca am vazut scoase de muncitori si niste resturi de caramida. Apoi, toata ziua am stat cu gandul la acel sant.

A doua zi eram acolo, scotocind prin pamantul scos, murdarindu-ma prin sant. Dar mai conta? 🙂

Ce am gasit?

Caramizi vechi, resturi de ceramica, resturi de oase, iar in stratul de sus ramasite de la un obuz explodat, cateva resturi de tabla subtire si veche… Am fost de trei ori acolo, ultima oara pe 5 noiembrie, cand santul era deja acoperit. Chiar si atunci am mai gasit ceva resturi de la vase din ceramica… Abia astept la anul…

dscf6643

dscf6648

dscf6649

dscf6652

Nu sunt toate, ca inca nu le-am curatat.

